top of page
צרו קשר.png

אפשר להגיד בפה מלא (בתפוחים כמובן)

שאין כמעט מי שלא אוהב את הפרי העתיק בעולם.

כמילוי, במנה עיקרית, בתוך הסלט או בקינוח – דבר אחד בטוח:

התפוחים האמריקאים שלנו יהפכו כל מתכון לחוויה קולינרית מושלמת.

ריכזנו לכם מתכונים באדיבות הבלוגריות, הקונדיטוריות והפודיס המובילים בישראל.

מתי נולד התפוח האמריקאי הראשון

זהו אחד מהמזונות הבריאים בעולם והפרי הפופולרי ביותר בישראל - אצלינו התפוח הוא "מוצר צריכה בסיסי" – מרביתנו אוכלים בממוצע תפוח אחד ביום. התפוחים מארצות הברית מבטיחים אספקה שוטפת על המדף גם בין העונות.


אז מתי הוא נולד? על פי סיפורי הפולקלור המודרני, ג'ון צ'פמן ("ג'וני אפלזיד") הגיע לעיירה אוליאן במערב ניו יורק בסוף המאה ה-17 כדי לבקר את משפחתו ובעודו שם, נטע מטע תפוחים בחווה של דודו. בסביבות שנת 1800, הוא החל לאסוף זרעי תפוחים מתחנת סיידר ליד פיטסבורג ונסע למערב פנסילבניה, אוהיו ואינדיאנה לשתול שם את זרעי תפוחים.


עם האצת ההתיישבות במערב ניו יורק, כמעט כל החלוצים הקימו מטעי שתילים ונטעו עצי תפוח עצם השתילה סימנה לשכנים כי החלוצים מתככנים להישאר שם. תפוחים שנצרכו טריים או כסיידר היוו חלק חשוב מהתזונה של תושבי ניו יורק המוקדמים הללו, ואלה שלא נצרכו מייד אוחסנו בבורות מבודדי קור וחום.


עד אמצע שנות ה-1800, המטעים לא טופחו, נגזמו לעתים רחוקות, ולא רוססו - תפוח היה פשוט "תפוח" - שמות הזנים אמרו מעט או כלום. הפרי שימש בעיקר למשקאות מותססים ומזוקקים. רק לאחר הקמת מכללות חקלאיות ותחנות ניסויים בשנות ה-80 של המאה ה-19 זכה ניהול המטעים לתשומת לב נרחבת.


במקביל, הוקם גם המטע המסחרי הראשון במערב ניו יורק - גרנד איילנד על גדות נהר הניאגרה, סמוך לבאפלו, והמשתלה הראשונה הוקמה ברוצ'סטר על ידי ריינולדס ובטהאם. זו אגב, נמכרה (לאלוונגר ובארי) ב-1840, ועד מהרה הפכה למשתלה המובילה ביבשת צפון אמריקה.


שיפורים בתחבורה, ברשת התעלות ובמסילות הברזל אפשרו לחקלאים במערב ניו יורק לספק סחורה לשווקים המזרחיים ובכך הפכו התפוחים לגידול מסחרי. עד מהרה החוף המזרחי של ארה"ב הפך ל"משתלה של היבשת".

המאות ה-20 וה-21 הביאו שינויים וחידושים מתמשכים בתעשיית התפוחים בארה"ב. פיתוח טכניקות אחסון מודרניות שיפרו את האיכות והאריכו את עונת השיווק של תפוחים. חבית התפוחים הוחלפה בקרטונים כיחידת המכירה העיקרית למשלוח תפוחים. זנים ומערכות ייצור חדשות שיפרו עוד יותר את איכות ומיגוון התפוחים, כדי לספק לצרכן את אחד המזונות הכי בריאים וטעימים שלנו - התפוח.




מגדלי התפוחים במזרח ארצות הברית מובילים חדשנות במאה ה-21


דגש שיטות בנות קיימא - כיום, מגדלי, אורזי ומשלחי התפוחים האמריקאיים הם המובילים בעולם בשילוב טכניקות ייצור חדשניות ושיטות בנות-קיימא, ובניצול מיטבי של תנאי הגידול האופטימליים לייצור תפוחים בעלי שם עולמי. השיטות הללו גם מבטיחות את אריכות החיים של המטעים. בנוסף לכל אלה, תוכנית גידול תפוחים של אוניברסיטת קורנל, משפרת את עמידות התפוחים אל מול מזיקים ומחלות.


התייחסות מתקדמת האקלים והקרקע - הקרקעות הקרחוניות העשירות ומשאבי המים השופעים בחוף המזרחי מצמיחים שטחי גידול שמניבים תפוחים מזינים ובעלי טעם. ימי הקיץ שטופי השמש ולילות הסתיו קרירים מהווים את המתכון המושלם לגידול תפוח מושלם.


שימוש חדשני בבדיקות והדמיות - לפני שתילת עצי תפוח ובין עונות הגידול, הקרקעות הפוריות נבדקות ומועשרות בחומר אורגני התומך בבריאות העצים. בריאות אדמת המטע נשמרת באמצעות בדיקות של רמות הסידן, האשלגן והמגנזיום באדמה. ניתוח עלים, מאפשר למגדלים למידה על הפחתת שימוש בדשנים. תוכנת הדמיה ממוחשבת מעניקה למגדלים את הכוח להשיג ספירות בזמן אמת של ניצנים ופריחה, כך שניתן לגזום עצים לניהול עומס יבול מיטבי.


השימוש בטכניקות גידול מודרניות ובטכנולוגיה מתקדמת מאפשרים למגדלים לחסוך במשאבים תוך אספקת תפוחים ברמה הגבוהה ביותר לכל העולם כמעט בכל ימות השנה.

תעשיית האריזה והשילוח המתקדמת כוללת סורקים אופטיים מהשורה הראשונה המאפשרים זיהוי פגמים

המשמעות היא ניטור טוב יותר של הפרי, עבודה חכמה יותר במטע ותפוקות שנתיות גבוהות

תשומת הלב לפרטים מבטיחה שכל תפוח מספק חווית ה"ביס" טובה ביותר.




60 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page